Takaisin

Linja-autoliikenteen asiakastyytyväisyyskyselyitä pyritään yhdenmukaistamaan kyselymallilla

Linja-autoliikenteen asiakastyytyväisyyskyselyitä pyritään yhdenmukaistamaan kyselymallilla

Julkaistu 27.1.2017

Liikennevirasto on laatinut yhdessä Sito Oy:n kanssa joukkoliikenteen toimivaltaisten viranomaisten työn tueksi linja-autoliikenteen toistuvia asiakastyytyväisyyskyselyitä koskevan mallin. Mallin tavoitteena on kannustaa alan toimijoita asiakastyytyväisyyskyselyiden tekemiseen.

”Toivomus mallin tekemiseen tuli pienemmiltä joukkoliikenteen toimijoilta, joilla ei vielä ole kokemusta omien kyselyjen tekemisestä. Tätä ohjeistusta voivat kuitenkin käyttää kaikki toimijat, viranomaisten lisäksi myös markkinaehtoisen liikenteen liikenteenharjoittajat”, kertoo joukkoliikenneasiantuntija Laura Langer Liikennevirastosta.

Työn tavoitteena oli, että joukkoliikenteen tutkimukset tehtäisiin koko Suomessa yhtenäisin periaattein, jolloin tuloksien vertaileminen olisi mahdollista. Kysely on tarkoitettu toteutettavaksi ajoneuvoissa.

Liikennevirasto ja toimivaltaiset joukkoliikenteen viranomaiset käyttävät kyselytutkimusten tuloksia avuksi suunnittelussa, seurannassa ja kehittämisessä.

Linkki julkaisuun

Lisätietoja:
Joukkoliikenneasiantuntija Laura Langer, p. 029 534 3906 tai etunimi.sukunimi@liikennevirasto.fi