Takaisin

Kutsu Rauman meriväylähankkeen ja konttiterminaalihankkeen mediatilaisuuteen 1.9.2016

Kutsu Rauman meriväylähankkeen ja konttiterminaalihankkeen mediatilaisuuteen 1.9.2016

Julkaistu 25.08.2016

Liikennevirasto ja Rauman Satama Oy kutsuvat median Rauman meriväylähankkeen ja sataman konttiterminaalihankkeen esittelytilaisuuteen torstaina 1.9.2016 klo 14:00 alkaen Rauman satamaan.

Tarkennettu ohjelma:
(Kesto noin 3,5 h)

  • Klo 14:00 kokoontuminen sataman portilla yhteiskuljetukseen. Halukkaille mahdollisuus nauttia kahvit porttiravintolassa klo 13:45.
  • Työmaavierailut (säävaraus)
    • Meriväylähanke, venekierros urakka-alueella Järviluodon läjitysaltaan ja ruoppauskaluston läheisyydessä
    • Konttiterminaalihanke, kävelykierros urakka-alueella satamassa
  • Noin klo 16:30 hankkeiden yleisesittelyt Petäjäksen koulutustiloissa
    • Rauman 12 m meriväylähanke, Liikenneviraston projektipäällikkö Seppo Paukkeri
    • Rauman sataman konttiterminaalin laajennushanke, Rauman Satama Oy toimitusjohtaja Hannu Asumalahti
    • Esitysten lomassa tarjolla kevyt päivällinen

Tilaisuus pidetään suljetulla satama-alueella, joten kulkulupajärjestelyjä varten osallistujien tulee ilmoittautua viim. 26.8. osoitteeseen office@portofrauma.com tai puhelimitse 02 837 11.

Suosittelemme sään mukaista varustusta. Tarvittavat turvavarusteet isäntien puolesta (huomiovaatetus, turvakengät, suojakypärät, suojalasit, pelastusliivit). Työmaakierroksilla on mahdollisuus kuvata.

Rauman Satama

  • Suomen 3. suurin ulkomaanliikenteen yleis- ja konttisatama
  • 70 % markkinaosuus länsirannikon konttiliikenteestä
  • Satamassa lastina mm. paperia, sellua, sahatavaraa, maatalouskoneita, tuulimyllyn osia, voimalaprojekteja sekä kuivaa ja nestemäistä irtotavaraa (kaoliinia, viljaa, lipeää)
  • Sataman historian suurimmat rakennusurakat käynnissä 04/2016-12/2017. Rauman Sataman ja Liikenneviraston yhteishankkeen Rihtniemen väyläsyvennyksen ja Rauman Sataman konttiterminaalin laajennuksen budjetti on yhteensä reilut 60 M euroa.
  • Urakat parantavat Rauman sataman kilpailukykyä, kun yhä suuremmat alukset pääsevät satamaan ja lastinkäsittelykapasiteetti kasvaa merkittävästi.
  • Rihtniemen väylän syvennyshankkeen aikana väylän syvyyttä kasvatetaan 10,0 metristä 12,0 metrin kulkusyvyyden vaatimusten mukaiseksi.
  • Tutustu hankkeisiin: http://www.portofrauma.com/konttiterminaali/etusivu & http://www.liikennevirasto.fi/rauman_vayla