Hyppää sisältöön

Kehärata: maksuttomat väliaikaisbussit lopettavat liikennöinnin lentoasemalla 27.12.

Julkaistu 21.12.2015

Lentoaseman Tietotien sisäänkäynnin ja T1-T2-terminaalien välillä syksyn ajan kulkeneet maksuttomat bussit lopettavat liikennöinnin 27.12. Busseissa on ollut matkustajia enää harvakseltaan sen jälkeen, kun lentoaseman terminaalin ja juna-aseman välinen suora yhteys otettiin koekäyttöön hissien osalta 18.12.

Koekäyttöön otettu suora yhteys lentoaseman terminaalin ja juna-aseman välillä on osoittautunut toimivaksi, joten väliaikaiset kuljetusjärjestelyt lentoasemalla voidaan purkaa: syksyn ajan Tietotien sisäänkäynnin ja T1-T2-terminaalien välillä kulkeneet maksuttomat bussit kulkevat viimeisen kerran sunnuntaina 27.12.

Aseman ja terminaalin välillä pääsee nyt kulkemaan suoraan hissillä. Niitä on matkustajien käytössä kaksi. Suoraan lentoasemalle kulkevat liukuportaat puolestaan otetaan käyttöön kevään 2016 aikana, kun asennustyöt valmistuvat.

Matkustajia palvelee asemalla myös Tietotien puoleinen sisäänkäynti, josta kävelymatka terminaali 1:een on noin 350 metriä ja terminaali 2:een noin 700 metriä.

Lisätietoja:

projektipäällikkö Juha Kansonen, Liikennevirasto, puh. 0295 34 3633, juha.kansonen(at)liikennevirasto.fi
joukkoliikennesuunnittelija Olli Ahti, HSL, puh. 050 570 5098, olli.ahti(at)hsl.fi

Kehärata on 18 kilometriä pitkä, poikittainen raideyhteys, joka yhdistää Vantaankosken radan lentoaseman kautta päärataan Vantaan Hiekkaharjussa. Kehäradalle valmistui ensimmäisessä vaiheessa viisi uutta asemaa: Lentoaseman ja Aviapoliksen tunneliasemat sekä Leinelän, Vehkalan ja Kivistön pinta-asemat. Asemavarauksia rakennettiin Petakseen, Viinikkalaan ja Ruskeasantaan. Liikennöinti kehäradalla alkoi heinäkuussa 2015. Kehärata on Liikenneviraston, Vantaan kaupungin ja Finavia Oyj:n yhteishanke.

Tämä artikkeli on vanha. Artikkeli voi sisältää vanhentunutta tietoa ja linkit eivät mahdollisesti toimi. Julkaisumme löytyvät kootusti nykyään Doria-julkaisuarkistosta